Kaktus.co.il - פורטל החדשות והתרבות של נתניה והסביבה - אקטואליה - איך תראה נתניה ב-2008? מנכ''ל חל''ת פורס תוכניות
המייל האדום
ראשי חדשות ספורט ביזנס טכנולוגיה
תלונות גלריות נוער פנאי משחקים
איך תראה נתניה ב-2008? מנכ''ל חל''ת פורס תוכניות
נתניה היא אחת מהערים היפות ביותר בארץ. אחד האחראים לכך הוא מנכ"ל חל"ת אלי דלל. בראיון ל"קקטוס" פורס דלל את חזון העירייה לשנת 2008, עם נושאי פיתוח חדשים כמו תחנת רכבת חדשה ליד איקאה והפתעות נוספות
מאת: צבי זליכה ושי מייזליש 18:55 04/01/2008

נתניה 2008, היא אחת מהערים היפות ביותר בארץ. בחזית פיתוחה וקידומה של נתניה ניצבים נתונים כלכליים ונדל"ניים חיוביים. אחד מאנשי העשייה העירונית הבכירים בתחום הפיתוח הוא מנכ"ל חל"ת אלי דלל. בראיון ל"קקטוס" פורס דלל את חזון העירייה לשנת 2008, עם נושאי פיתוח חדשים כמו תחנת רכבת חדשה ליד איקאה או פארק אופניים אזורי.

.

הנדל"ן בנתניה מוביל ואת זה יודעים אנשי נדל"ן בכל הארץ. נתניה היא אחת מהערים שהצליחה להעלות את ערך דירותיהם של תושבים בעשור האחרון ובעיקר בשנים האחרונות. לא רק העליה מצרפת וקניית דירות בידי תושבי חוץ גרמו לנתניה ל"היות על המפה" ובגדול. גרמו לכך גם נתונים חיוביים על העיר ותכנון אסטרטגי. כך אומר לנו השבוע מנכ"ל חל"ת, אלי דלל. את ההסבר שבגינו עלתה נתניה על מפת הנדל"ן, מעריך דלל בכמה דברים ובראש ובראשונה במדיניות ראש העירייה "להקדים פיתוח לאיכלוס" כדבריו. בכך רואה דלל את  סוד ההצלחה העיקרי של העיר.

.

דלל מוסיף כי נתונים חיוביים נוספים מאששים את מצב התפתחותה של העיר: "נתניה מובילה בכל המדדים של הנדל"ן בשנים האחרונות, באופן מוחלט ובאופן יחסי. 672 דירות חדשות במחצית הראשונה של 2007, 1600 היתרי בניה לשנת 2006, מקום שני אחרי ירושלים, שכמות האוכלוסין בה גדולה פי 3.5. נתניה גם מובילה בטפסי איכלוס. יש נגישות וזמינות, פיתוח תשתיות, וסבר פנים ליזם ולקבלן". על פיתוח קרית השרון מוסיף דלל כי "בקרית השרון נבנו בתוך שנה, 11 כיכרות הכוללות גינון  ותשתיות".

.


תחנת רכבת ספיר

.

כיצד אתה בא ליישם את חזון הפיתוח של נתניה?
"ההצלחה הגדולה היא בכך שלפחות בכל הקשור למערכת העירונית, יש ביצוע מהיר של הפרוייקטים. העירייה איננה פועלת לבדה, מסתייעת בגופים כמו מע"צ, משרד התחבורה, נתיבי איילון, ומשרד הפנים. אלו הגופים שפועלים איתנו, ואנו תלויים בהם ליישום הפרוייקטים".
.
מה נותנים לקבלן שרוצה לפתח שכונה?
בעיקרון, הקבלן צריך רק להוציא היתר, כל התשתיות כבר קיימות למרבית המתחמים. אני אחראי היום על 15,000 דיור, ששוויים מוערך ב- 1.5 מיליארד ש"ח. בכל בניה כזו לדיור מוגדר גם שצ"פ (שטח ציבורי פתוח). השצ"פ מביא וודאות לקבלן, מעלה את ערך הנכסים באזור, והתושבים החדשים, רוכשי הדירות, יודעים כי הם מקבלים משהו בטוח".
.
מה חדש בעיר ימים ומה החזון שם?
"בעיר ימים, כל התשתיות מוכנות, ולמשל בעיר ימים ישנם כבר עמודי תאורה. היקף העבודות העכשווי, מוערך בכ- 50 מליון ש"ח. בקרוב גם יוצא מכרז לתחנת שאיבה לביוב, מכרז של כ- 10 מליון ש"ח. מדובר בפרוייקט ביוב, שיכלול את כל עיר ימים. רמת התשתיות שיהיו שם, לא נופלות מרמת תשתיות בצפון ת"א. אנו שמים אבנים משתלבות בעלות של 80 ש"ח למטר, למרות שניתן גם ב- 25 ש"ח למטר. בחלק מהפרוייקטים, אנו משתפים את התושבים החדשים בבחירת צבע המדרכה, עד לכאן מגיע שיתוף הפעולה שלנו וההקשבה לתושבים החדשים, אנו יורדים לפרטים הקטנים. אין לכך שום תקדים".

.

מה חדש בקרית השרון ומה חזון העירייה לשכונה?
"בקרית השרון ישנה התקדמות בנייה לא מעטה. אנו חושבים שהירוק חשוב מאוד גם לאיכות הסביבה וגם למשיכת אוכלוסיה חזקה לנתניה. מרבית תושבי נתניה אינם מודעים לעובדה שנבנה נקז בעלות של כ- 40 מליון ש"ח ממזרח נתניה לים".

.
על מחלף השלום הוסיף דלל: "מחלף השלום, הוא המחלף היחיד בארץ שנבנה ע"י החברה העירונית, ולא ע"י מע"צ או חברה ממשלתית. התנועה במקום גדלה מאז באופן משמעותי. ביצענו את הפרוייקט בתוך 3 שנים, וקיצרנו משמעותית את משך הפרוייקט. בעקבות ההצלחה של מחלף השלום, והשקעה בתשתיות, הגיעו חברות רבות לאזור התעשייה שבברכת חנון, על כ- 100,000 מ"ר. הרווח העירוני הנובע מכך, אינו מתבטא רק במיסוי, אלא גם בתעסוקה לתושבי העיר, ומשיכת אוכלוסיה איכותית לנתניה. לאזור התעשיה פולג הגיעו חברות כמו סלקום, סאיטקס, HP, ועוד עשרות חברות מובילות של המשק הישראלי, שבחרו להציב את המטות שלהן בנתניה".

.
מה אתם מתכננים בתחום הספורט?
"האצטדיון העירוני אמור להסתיים בסוף 2008. חוץ מזה יש לנו בתכנון מרכז טניס וספורט עירוני מהמובילים בארץ, שאנו מתכננים בעיר ימים. עלות הקמתו מוערכת בכ- 15 מליון ש"ח, והוא יכלול יציע של כ- 300-500 איש.

.

נושא נוסף בספורט הוא פארק אופניים הראשון מסוגו בחורשה 57 באזור התעשיה הצפוני בין פנקס לאורזים. פארק האופניים ישתרע על 40 דונם, ויכלול מסלולי אופניים ארוכים וקצרים. מסלולי סינגלים ומסלולי אקסטרים. המתחם יגודר תהיה תאורה וכן ניקוז מים. מדובר על אחד מהפרוייקטים האטרקטיבים שלנו, שמשלב, פנאי, ספורט, ואיכות סביבה. בנושא הזה קיימת כבר תוכנית אב לאופניים. שלב א' של המכרז להקמת פארק האופניים יצא כבר השנה. בנוסף נוציא מכרז לזכיין שיפעיל את הפארק. תהיה שם חנות לתיקוני אופנים, הפעלה, הדרכה והשכרת אופנים. החזון שלנו בתוכנית אב להפוך את נתניה למרכז פנאי לרוכבי אופנים. בעתיד תוקם רשת מסלולי אופנים לנתניה ולכל אזור השרון, אירוסים, עמק חפר ועד נחל אלכסנדר".  

.

.    
  
פארק אופניים

 

.

אחת הבעיות הקשות של נתניה זה הפקקים ביציאה מהעיר. מה אתם עושים כדי שהכניסות והיציאות מהעיר יהיו יותר בקלות?

"כביש 2 הוא כביש חסום, וזה בגלל "מחסום ווינגייט". כל דבר שנעשה, לא יפתור את הבעיה. אין לו"ז לפיתרון הבעיה בווינגייט, ולצערנו, זה לא תלוי בנו, גם למע"צ אין. בקרית השרון, טיפלנו בכביש הנחש, שהיה דרך עפר, והיה צו מניעה כנגד פיתוחו. היום הכל מואר שם, והכביש בעל מספר נתיבים, אבל גם זה לא עוזר ולא יעזור. האזור חסום ואנו שואפים לפתור את כל הבעיה. ראש העיר פנתה למנכ"ל מע"צ ולראש הממשלה, שיכינו תוכנית חומש לשרון ואז נמצא פיתרון להרבה בעיות. נושאים נוספים שיפותחו הם למשל: הרכבת- תהיה שם הפרדה מפלסית, וזה אמור לצאת לפועל בספטמבר 2008. בטווח הארוך תוקם תחנת רכבת נוספת צפונית לאיקיאה. כמו כן נטפל בחניון הרכבת בצד המזרחי. לגבי הפקקים, יוקם מעבר תת קרקעי משד' בן גוריון לכיוון ת"א".


מעבר תת קרקעי שז"ר בן גוריון

.

האם יש עוד נושאי פיתוח נקודתיים שמתוכננים?
"בעיר ימים, כבישים 1 ו- 5, כבר קיימים. נשאר רק לחבר את זה לשד' בן גוריון, וזה למרות שהאיכלוס יתבצע יותר מאוחר. כביש מס' 13 יהיה גמור תוך חודשיים. שד' בן גוריון ושד' בן צבי גמורים, וזאת ללא פתוח של מטר אחד באגמים, ולמרות שאין איכלוס בעיר ימים, וכך גם בנ"ת 620. בקרית השרון הוקם ספורטק היהלום  בעלות של 12 מליון ש"ח. פרופ' גדעון שרג, תיכנן את המקום עפ"י מודל דומה לזה של הרצליה".

.

ספורטק יהלום

.

לסיום מה אתה אומר על נתניה ועל ראש העירייה מרים פיירברג איכר?
"יש למרים פיירברג איכר את החזון להפוך את נתניה לעיר מובילה במספר פרמטרים- עיר עסקים, עיר תיירות עיר ספורט, ועיר של חינוך ותרבות. כל אלה משתלבים עם הצורך לשמר ככל האפשר את איכות הסביבה, ולפתח את השטחים הציבוריים לטובת תושבי נתניה וכל עמק חפר. בזכות התנהלות תקינה, נתניה היא אחת מהערים שקיבלו תקן ISO ממכון התקנים. גם חל"ת קיבלה לא מזמן, וכך גם מרבית אגפי העירייה. כבר בקדנציה הראשונה של ראש העירייה ,תוכננו תוכניות אב לתחבורה, לחופים, לספורט, לתרבות, וכמובן לתיירות.
כפועל יוצא העיר מושכת תיירות פנים ותיירות חוץ, צומחת בתעסוקה, בעסקים הפעילים, וכן באוכלוסיה. נתניה היא עיר משגשגת שיש בה הרבה חיים והעתיד עוד לפניה". 


   





 תגובות  


יחסי ציבור | צאט לאתר | שוקולד | מוצרי תינוקותאלי שביט  | מלון בוטיק יוקרתי | ספא יוקרתי | צימר בדרום | צאט וירטואלי | אלי שביט הצלחה |
יחסי ציבור לעסקים קטנים  | מאמרי קידום | הסרת שיער | הסרת משקפיים | צ'אט וירטואלי | צ'אט אוטומטי | אבי אובלס | טיפול זוגי חדרה | הדרכת גננות | אלי שביטאלי שביט הצלחה
שוקולד | ול טל

 דרושים    צור קשר לפרסום תקנון האתר הפוך לאתר הבית
פיתוח על ידי חברת אפריקום מערכות כל הזכויות שמורות לקקטוס פורטל השרון והסביבה© 2004